28.6.11

Pelerinaj la Manastirea Brancoveanu, din Sambata de Sus, Jud Brasov


Manastirea Brancoveanu

din Sambata de Sus, Brasov

Manastirea Brancoveanu de la Sambata de Sus este una din cele mai cunoascute asezaminte monahale din tara noastra. Ctitorie brancoveneasca si monument de arhitectura, vatra de spiritualitate ortodoxa si de cultura, aceasta se remarca atat prin valoarea istorica a intemeierii ei, cat si prin dezvoltarea uimitoare din ultimele decenii, care i-a crescut prestigiul si a diversificat mult obiectivele de interes duhovnicesc, cultural si turistic.

Manastirea Brancoveanu

Cladirile adapostesc pe latura nordica noua biserica, cu hramul Sfintii Martiri Brancoveni, turnul-clopotnita, staretia si chilii, iar pe cea sudica, trapeza, chilii, casa domneasca, biblioteca si muzeul.

Manastirea Brancoveanu

Muzeul detine un valoros patrimoniu: colectia de carte veche, documente si manuscrise, colectiile de arta bisericeasca (iconografie, vesminte liturgice, obiecte de cult), cea numismatica si de etnografie.

Manastirea Brancoveanu

In afara incintei, in imediata apropiere, Mitropolitul Antonie Plamadeala a ridicat Academia Sambata - spiritualitate, cultura, arta, stiinta (inaugurata in 2005), cladire impunatoare, avand sala de conferinte, trapeza si numeroase camere pentru cazare, centru international capabil sa gazduiasca simpozioane, conferinte, cursuri, tabere si alte activitati religios-culturale.

 Video clip   Manastirea Brancoveanu 

Avand in vedere ca urmeaza sa intram in biserici va rog sa va imbracati adecvat, pantaloni lungi (sau fuste mai lungi si fara decolteuri prea generoase la femei).

4 comentarii:

  1. Ştii tu cât de aproape îţi este Dumnezeu? Atât cât Îl laşi tu să-ţi fie…
    Ştii tu că depinde numai de tine dacă înaintezi sau baţi pasul pe loc?
    Dacă realizezi ceva sau dacă viaţa trece numai pe lângă tine?
    Dacă transformi mica ta lume care te înconjoară sau dacă rămâne totul neschimbat în jurul tău?
    Toate acestea îţi stau în putere… dacă vrei…
    Dumnezeu este cu tine. Ştiai asta?

    RăspundețiȘtergere
  2. 'Este un loc deosebit! Am fost la aceasta manastire de foarte multe ori! Duhovnicul familiei mele slujeste acolo! Vreau sa va spun ca Maicuta Domnului a fost alaturi de familia mea in cele mai grele clipe si am simtit ajutorul pe care mi l-a oferit! De aceea am promis ca in momentul in care voi avea un copil il voi boteza acolo, lucru care s-a si intamplat defapt, iar numele a fost ales chiar de duhovnicul meu! Am avut o emotie puternica in momentul in care fetita mea a fost inchinata la Icoana Facatoare de Minuni! Ii multumesc Maicutei Preacurate pentru toate minunile ce le-a savarsit pentru familia mea si o rog ca si de acum inainte sa aiba grija de noi si sa ne de-a putere in necazuri si in suferinte! Doamne Ajuta!"

    RăspundețiȘtergere
  3. Am fost de multe ori la Sinca.

    Am vazut cum locul acesta a crescut si a devenit din ce in ce mai frumos an dupa an.

    Plimbarea pe poteci, schitul, bancutele pe care poti sta linistit in mijlocul naturii, bordeiul ingropat in pamant cu forma lui impresionanta toate sunt o mare bucurie pentru sufletul meu.

    (Eugen, Brasov)

    RăspundețiȘtergere

Lasati un mesaj aici

Un singur duhovnic

 Un singur duhovnic am găsit in viața mea, care a avut puterea să primească cu iubire pe tot omul, indiferent de ce făcuse și acesta a fost ...